Sunday, September 17, 2006

Dialog M&M: Rajuk Saliha

Selingkar kisah...

Mawi call Marsha lepas Konsert Gemilang AE06...

Mawi: Alooo Shaa...

Marsha: Sayaaanggg.. (dah terlupa panggil nama.... hahaha..)

Mawi: (senyum... ) You balik KL bila....?

Marsha: Malam ni rasanya... naik flight kot... ehh.. macam mana tadi.. semua award you menang ka??

Mawi: Tak la semua... yg menang duet tu Zahid dengan kawan you tu.. sapa tu... Nikki...... yg lain I sapu laa...

Marsha: Eee.. berlagak la you ni.... (saja gurau...)

Mawi: Mana ada berlagak... peminat I yg undi... i bersyukur je laa...

Marsha: Kasik i satu award boleh??

Mawi: Balik sini dulu laa.. pas tu baru i bagi...

Marsha: Ye la tu... nanti mesti you mintak balik.... (macam nak merajuk...)

Mawi: Tau tak per... (gelak...)

Marsha: Habis tu you telefon i ni kenapa? Selalu kan you SMS aja...

Mawi: Tadi i baru je nyanyi lagu Aduh Saliha....

Marsha: Ooo.. you kena nyanyi lagu tu lagi ka..?

Mawi: Lagu tu kan memang bertanding... tu pasal kena nyanyi jugak...

Marsha: Habis tu you teringat kat i la ni... masa you nyanyi lagu tu? (gelak..)

Mawi: (terdiam...) Ntah tetiba je teringat kat you.. selalu kan award2 ni you kan ada... pelik pulak you tak de hari ni....

Marsha: Ye lah... you tak ajak i... tu yang i kena pegi Terengganu... kalau you ada sekali, tak apa jugak...

Mawi: Mana la i tau diorang tak ajak you... You pun tak cakap yg you tak dpt jemputan...

Marsha: Nanti kalau i cakap nak ikut you, nanti ada orang tu cakap 'Tak malu!! Perasann!!' kat i.....

Mawi: (gelak.... teringat plak ayat tu kat Jom Heboh Powerroot hari tu...)

Marsha: Ye laa.. (nak merajuk dah...) You mana nak ambik tau i pegi ke tidak... kalau i hilang lepas ni pun agaknya minggu depan baru you tau...

Mawi: Nak merajuk la tu....

Marsha: Dah laa.. i dah letih ni... kalau i hilang dua hari ni, you jgn cari i tau.. i nak pegi makan angin.. tak nak ajak you.... TUP! (terus letak telepon..)

Mawi: (Aik... angin Ganu la pulak...)

Mawi hantar SMS pulak...

+Mawi: Sha... you jgn la merajuk lama2...

+Marsha: Ingat tau.. u jgn cari i kalau i tak jawab SMS you...

+Mawi: Jgn lupa SMS i balik tau kalau rajuk you tu dah habis... hahaha...

Terus Marsha tak hantar SMS dah...

+Mawi: I tunggu tau SMS u...

Takde jawapan gak...

Mawi: (Isy.. isy... pompuan.. pompuan..)

DIALOGUE IS PURELY FICTIONAL AND SHOULD BE READ AS A FANTASY
 

Copyright 2007 ID Media Inc, All Right Reserved. Crafted by Nurudin Jauhari