Thursday, March 09, 2006

Dialog M&M: ABPBH 2005 - Part II

Mawi datang dekat Marsha... kebetulan ada tempat kosong... Mawi bawak benda nak bagi kat Marsha... tapi dia sorok kat belakang....

Mawi: Hai.. sorang je kerr? (tegur Marsha yg tgh leka tgk kat stage...)
Marsha: Ehh... ada masa pulak... tadi tgk sebok nampak....
Mawi: (sengih..) Aku cakap nak pegi tandas... dah abih pegi tandas, ada masa lagi ni... sebelum aku buat show karang...
Marsha: (tengok tangan Mawi kat belakang, macam sorok sumthing...) Tu apa kat belakang tuuu....
Mawi: Haaa? Ooo.. ni hah.. saja aku bawak kat ko... kot2 la ko sejuk... (tunjuk shawl hitam kat Marsha...) Nah.... pakai laaa... ko tgh tak sihat kan... baik ko pakai...
Marsha: (Terharu... amik jer shawl tu terus pakai...) Tenkiu sayang.... (jeling manja kat Mawi...)
Mawi: (Fuhh at last.. dengar gak dia panggil aku sayang....) Tenkiu je kerr... (sengih...)
Marsha: Eeee... nak apa lagi? (dah senyum malu dahh...)
Mawi: (Gelak...) Ye laaa.. bg je laa apa2.. cekelat kaaa.. ambuyat kaa... (Gelak lagi...)
Marsha: (Gelak... pas tu batuk sikit...)
Mawi: (toleh kat Marsha...) Hahh.. gelak kat org lagi... kan dah batuk... Ko dah makan ubat ke belum ni?
Marsha: Dah.. tadi before dtg, dah makan...
Mawi: Mmmm.. ko dah jumpa bebudak lain?
Marsha: Dah... tadi dah jumpa... Sayang dah jumpa belom?
Mawi: Belom laaa.. isy... eh, karang kita pegi jumpa diorang kejap ekkk... borak2 jap...
Marsha: Okey...

Tiba2 jer org bangun nak tepuk tangan bg penghormatan utk Artis Veteran yg dpt award... Marsha pun bgn sambil tepuk...

Marsha: Ehh.. bangunlaaa... org semua tepuk tau...
Mawi: Ko tu duduk.. dah la tak sihat.. buat2 kuat plak... duduk!!!
Marsha: Tak nak... i nak tepuk jugak... you tak nak tepuk sudah...
Mawi: (isy.. degil....)

Takde maknenyerr....

 

Copyright 2007 ID Media Inc, All Right Reserved. Crafted by Nurudin Jauhari